Ag jinne is lekke - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Ag jinne is lekke - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Ag jinne is lekke

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

09 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Maandag een rare gewaarwoording in een taxibusje rond Cleary Park. Op een ander busje stond gewoon mijn naam achterop met nog vrij aardige comments erbij ook! “Ag jinne is lekke!” Helaas geen fototoestel bij me, dus ik heb nog niet kunnen ‘snappen’. Maar op de terugweg zag ik hem weer rijden. Het lijkt me dus geen groot probleem om hem in de toekomst wel op de gevoelige plaat te zetten en er natuurlijk zelf in mee te rijden. Na effe gegoogled te hebben op het werk kwam ik er achter dat ik in het Afrikaans een uitroep van verbazing ben. Da’s mooi. :-)

Op het werk wilde Tracey het haar van klusjesman Panga (en zeker geen douchejesman) afknippen, maar dat had ze geweten. Geen haar op zijn hoofd die daaraan moest denken. Wijsheid zat volgens hem ook in je haar. Jonathan, met zijn coupe tondeuse, had dus veel slimmer kunnen zijn als…

Dit alles naar aanleiding van een gesprekje over vroeger sollicitaties hier in Zuid-Afrika. Waar je ten eerste een juiste achternaam moest hebben (geen Xhosa, Zulu of andere shit), ten tweede je een kam door je haar moest kunnen halen en als laatste ook nog eens ‘achtentachtig kleine aardappeltjes’ foutloos moest kunnen uitspreken. Ga er maar aan staan!

Panga was jarig vandaag, heb hem een Sprite Zero gegeven. Hij wou ook nog wat taxigeld om naar zijn broers te gaan, maar op het moment dat ik hem dat wilde geven was de vogel al gevlogen.

Gisteren ook nog wat meegepikt (was immers redelijk goed te horen) van het concert van Westlife tijdens Liverpool-Barcelona. Een van de weinige internationale bands die PEv aandoet. Kan je wel zien dat ze op hun retour zijn. Al liet mijn huisgenootje Simone van de week nog een foto van een poster zien van een optreden van Herman van Veen afgelopen september. Dat had wel cool geweest om naar toe te gaan.

In de plaatselijke Spar van Bethelsdorp vandaag nog de vraag wat ik hier eigenlijk deed. Die blonde kop valt hier toch wel op.;-)

PSV door!?

  • 09 Maart 2007 - 14:03

    Mees:


    psv heeft gewonnen!
    maar az heeft veloren!!!
    met 4-2 maar ze hadden
    geleukeg uit gespeeld!!!!
    maar geleukeg mogen ze nog een keer spelen
    maar dan thuis

  • 09 Maart 2007 - 17:33

    Johan:

    Ik ben weer bij.
    En jij ook inmiddels, via Mees.

  • 11 Maart 2007 - 18:58

    Masja:

    Ajax speelt nu, of wat zeg ik, de samenvatting.
    3-1 voor Ajax.
    enne... PSV gelijk 0-0
    nog 40 minuten te gaan.
    Morris denkt dat Ajax gaat winnen.
    voeyballen ze ook in zuid-afrika?

  • 11 Maart 2007 - 19:01

    Masja:

    4-1!!
    yes! Ajax heeft gewonnen!
    Huntelaar heeft er drie ingeschoten.

    zo, genoeg voetbal voor vandaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Ciao Suid-Afrika! Tot later..

12 September 2007

..en van Durban naar Maputo

11 September 2007

Fotografisch intermezzo

10 September 2007

Van Durban Bluff tot Durban

05 September 2007

Van PE tot en met Durban Bluff
Jinne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 63542

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: