Op naar PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Op naar PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Op naar PE

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

05 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is al weer even geleden dat ik mijn laatste update plaatste, maar zondag is hier nu standaard bijna een dag zonder zon. Dus een goede gelegenheid om weer even wat te tikken. Zeker nu het ook nog eens regent.

Bij het laatste bericht zat ik nog in Kaapstad en volgens Waarbenjijnu zit ik er nog steeds. Maar donderdag ging ik toch echt naar de Windy City. Weer even spanning dat ik me niet verslaap en tuurlijk het hele avontuur waar ik instap. Gelukkig is het slechts een domestic flight dus echt haasten is er ook niet bij, maar ik knijp hem wel als mijn chaffeur wat later aan komt kakken dan gepland. Op het vliegveld aangekomen blijkt de angst dat ik het niet haal ongegrond. Binnen 5 minuten ben ik ingechecked bij Kulula en kan ik nog een croissant eten en een goed kopje ciono drinken. Via de bips van het vliegtuig naar binnen, deze keer niet ziek en echt tijd daarvoor krijg ik ook niet. De afdaling werd al weer gemaakt voordat ik erg in had en kwam ik ook al erg dichtbij mijn stekkie voor de komende 5 maanden. Een kleine helft van het vliegtuig blijft nog zitten om naar Pretoria te verkassen, maar ik moet er toch echt uit.

In de kleine aankomsthal kost het Martijn weinig moeite om mij te spotten. Een duimpje gaat omhoog om te showen dat ie me gezien heeft en dat alle goed is. Ik doe hetzelfde. Niet veel later verschijnt mijn gele koffer op de band en kan ik PE echt binnen stappen. Met Daan (die stage loopt bij Khaya zelf) en Martijn stap ik in de asobak van Ellen (zoals later eigenlijk blijkt), lunchen we wat en droppen mijn spullen op Marshall road. Dus niet Strandfontein, maar vanwege ’t vervoer werd het de wijk Humewood (uit te spreken als joemoet).

Effe al wat peeps gezien waarmee ik straks verder moet en Charlotte, de jongste ‘Zuid-Afrikaanse’ stapt nog even in de auto om de stad te verkennen. Een stad die niet veel weg heeft van Kaapstad en waar nog een hoop moet veranderen wil het straks de blits maken in 2010 bij het WK.

s’Middags nog een duik in het zwembad beneden genomen en s’avonds sushi gegeten met Charlotte en Albertiene. Zeker met de prijzen hier is een hapje buiten de deur iets wat vaker mag en kan.

  • 05 Maart 2007 - 16:20

    Johan:

    lang gewacht, maar toch gekomen, dit volgende bericht van jou......
    Erg leuk en informatief om te lezen.

  • 05 Maart 2007 - 20:53

    Anneke:

    leuk om je zo te volgen, zap elke avond effe naar je site die inmiddels in de favorieten staan.

  • 07 Maart 2007 - 19:22

    Morris:

    is het leuk bij jou?

  • 09 Maart 2007 - 08:18

    Jinne:

    ja hoor morris, mis je me
    al dan?


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Ciao Suid-Afrika! Tot later..

12 September 2007

..en van Durban naar Maputo

11 September 2007

Fotografisch intermezzo

10 September 2007

Van Durban Bluff tot Durban

05 September 2007

Van PE tot en met Durban Bluff
Jinne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 63542

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: