Dag 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

22 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag maar rustig aan gedaan met mijn rode hoofd, armen en onderbenen. Geen zin om met loshangende vellen mijn avontuur bij Khaya te beginnen. Daarom vooral maar in het shoppingcentre van Waterfront rondgehangen en in de schaduw gelopen van Long Street en andere winkelstraten zoveel als het kon. Mijn rode uiterlijk en mijn alleen zijn zorgde er helaas ook voor dat ik in Long Street er wel werd uitgepikt door de bedelaars. Het begon er met een en eindigde met drie. Toen ze gingen dreigen dat ze een mes hadden, ze maar afgescheept met een banaan. De roerganger van de bedelaars was er wel tevreden mee, maar de rest… Hoe dan ook, maar snel doorgelopen en pas laters achterom gekeken. Volgende bezoek aan Long Street toch niet meer alleen doen.

Redelijk vroeg weer gecrashed bij mijn hostel en daar besloten het eten dichtbij te zoeken. Het ouwe honk van de Buena Vista Social Club (de plek waar ik en Mike samen met Che en haar vriendin het Kaapse shoestringavontuuur waren geeindig, als je de bakker niet meetelt) was super dichtbij, dus daar maar een tzatiki (yes, echt Cubaans) met brood en een stukje lamsvlees genomen. Toen bleek dat mijn maag nog niet helemaal toe was aan zoveel eten, dus het vlees voornamelijk laten staan. Na twee cappuciono’s (aan de spelling wel te zien dat ik ze niet vaak drink) besloten de veiligheid toch hoog in het vaandel te houden door voor tien rand naar mijn bedje te taxi’en. Om zo klaar te zijn voor die belangrijke dag….

  • 25 Februari 2007 - 19:30

    Johan:

    Leuk om op deze manier geïnformeerd te worden!
    Zo kom ik wat meer te weten dan via je e-mailberichtjes.
    Ik heb me aangemeld om vanaf nu een berichtje te krijgen als je er weer wat nieuws bij zet.
    Tot dan, Johan

  • 26 Februari 2007 - 17:16

    Masja:

    Top, om zo op de hoogte te blijven, over jou avontuur in sud-africa.


    liefs masja

  • 04 Maart 2007 - 17:57

    Yvette Bottenberg:

    He Jinne!
    Johan stuurde de link door en ik was erg benieuwd hoe het jou vergaat in Zuid Afrika. Wel superstoer zeg dat je daar naar toe bent gegaan! Veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes
    Yvette (dochter van Huub en Gerda Bottenberg, mocht je niet meer weten wie ik ben)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Ciao Suid-Afrika! Tot later..

12 September 2007

..en van Durban naar Maputo

11 September 2007

Fotografisch intermezzo

10 September 2007

Van Durban Bluff tot Durban

05 September 2007

Van PE tot en met Durban Bluff
Jinne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 63538

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: