Naar Port Alfred - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Naar Port Alfred - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Naar Port Alfred

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

05 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eerste nacht nog brak geslapen. Het is even wennen aan het bed en het feit dat er om 6 uur een wake-upcall uit de speakers knalt van een paar honden onder mijn raam. Jakkie bah. De bus uitgeprobeerd deze dag naar een van de shoppingcenters hier. Samen met Albertiene, een (thuis)zieke Charlotte achterlatend. In de bus kom je er gelijk achter dat het openbaar vervoer vooral voor de zwarte bevolking is, want we zijn de enige twee blanken in de bus. Het is nog even spannend of we het halen tot Green Acres, want op een heuvel in de stad moet de bus er echt flink aan trekken om omhoog te komen. Albertiene doet haar inkoopjes om haar niet aangekomen koffer te compenseren en ik sta er een beetje zoals een normale man bij. Na een paar daagjes hier heb ik nog niet de behoefte om al wat kopen. s’Avonds inktvisjes gegeten buiten de deur en uit geweest in de barretjes onder en boven het visrestaurant. Niet te lang gebleven, want de volgende dag volgt het 1e Khaya-uitstapje!

Naar Port Alfred waar het door het weer vooral een weekendje wordt van braaien en drinken. En natuurlijk niet te vergeten: Vissen. Waar de enige vis die gevangen wordt door Jochem weer professioneel wordt bevrijd door Piet. Iets wat Piet de rest van het weekend ook heeft aan moeten horen.

Door de donkere wolken en het vroege drinken voelt het rond een uur of 8 al als bedtijd, maar dan moet de karaoke nog beginnen. Waar het moeilijk is om aan de beurt te komen met een Charlotte die de virtuele Henk Jan Smits van de Play Station (TWO!!) continu van haar zangkunsten wil overtuigen. Zo wordt het toch nog een uur of twaalf en gaan we met zijn allen (17 man) in de asobak van Martijn/Ellen nog een club in. Niemand die klaagt, het heeft
wel wat. Eenmaal weer teruggekomen crash ik gelijk mijn bed in, maar de diehards wagen zich nogmaals aan de karaoke.

De meiden klimmen de volgende dag nog op het paard, de mannen slapen hun roes uit of doen een vergeefse poging om toch nog een vis te vangen voor de middagbraai. Daar flink gegeten, waardoor ik s’avonds terug in PE gelijk kan maffen. Om fris aan de 1e werkdag te kunnen beginnen!

• 05 Maart 2007 - 16:22

Johan:

Al heel wat meegemaakt voordat je aan de slag ging in Bethelsdorp!
    Niet verkeerd, zo te lezen.

• 07 Maart 2007 - 19:24

Morris En Mees:

is dit ook afrika?
    Hee, daar is de zee!

• 07 Maart 2007 - 19:33

Mees:

port Alfred Jadocus kwak.
    hihihihihi
    wat is port?
    haaha
    haven Alfred Jadocus kwak?