Dag 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

22 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eerst werd ik nog wakker om 6 uur, maar ik besloot om toch nog even te blijven liggen. Zo vroeg hoefde ik de Tafelberg nou ook weer niet op. Dus rond een uur of tien was ik pas echt uitgeslapen en gedoucht om zodoende de stad weer te verkennen. Waar bleek dat mijn richtingsgevoel toch niet zo goed was als ik gedacht had. Of zullen we het gewoon op het feit gooien dat ik verward was door het gegeven dat ze in Zuid-Afrika toch iets te veel geluisterd hebben na die latere kolonist en links zijn gaan rijden. Dus in plaats van de Waterfront ging ik richting Seapoint. Op zich ook geen probleem, aangezien ik die kant slechts een beetje gezien had de vorige keer met de toeristenbus. Bovendien scheen het zonnetje heerlijk op mijn bolletje. Iets te heerlijk bleek later. Zeker in je eentje merk je er dan weinig van tot dat je in die spiegel kijkt en denkt: Shit, ik loop hier nou wel erg veel in de clubkleuren van Ajax (Cape Town/Amsterdam) rond.

Ondertussen op Seapoint nog wel een mooie zwembadje gespot, maar een bezoekje zat er toch niet in. Ik wilde niet het hondje van de bakker zijn.

Na een blik in de spiegel toch maar besloten om uit eten te gaan. Wel bij enige schemer, zodat mijn vuurtoren niet al te veel opviel. Het zorgde er echter wel voor dat ik al met enige achterdocht de 600 M (volgens BBB) richting Waterfront volbracht. Zeker in mijn eentje was het zo wel spannend. Bij dezelfde Italiaan maar gegeten als een anderhalf jaar gelee. Was toen wel lekker, kon echter mijn bordje niet op. Nu lukte het wel ruimschoots. Een lekkere zeevruchtenpasta, met supergrote mosselen en fruitsalade toe. Alleen nog beetje genaaid daarna door de taxichaffeur die (zogenaamd) niet wist waar mijn hostel zich bevond en daardoor flink omreed. Hem maar 10 rand gegeven dan dat er op de meter stond. Ok, ze mogen dan misschien niet zo veel verdienen, dat betekent niet dat ze boel mogen lopen fucken…

  • 28 Februari 2007 - 18:22

    Hilde & Jaap Margry:

    Stoer hoor, in je eentje tussen al die zwartjes en een paar witjes! Veel plezier, en als je weer terug bent komen we in Almere bij Johan de foto's bekijken! En wat die voetbalclub betreft heeft Johan Buizert natuurlijk gelijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Ciao Suid-Afrika! Tot later..

12 September 2007

..en van Durban naar Maputo

11 September 2007

Fotografisch intermezzo

10 September 2007

Van Durban Bluff tot Durban

05 September 2007

Van PE tot en met Durban Bluff
Jinne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 63541

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: