Moord, doodslag en gewoon voetbal - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Moord, doodslag en gewoon voetbal - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Moord, doodslag en gewoon voetbal

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

28 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Daar stond ik dan afgelopen zondag tussen een tig duizend zwarte mensen in het plaatselijke rugbystadion dat voor de gelegendheid was vrijgegeven voor het voetbal.

Ik kon wel een andere blanke in het stadion spotten, die niet iets te doen had met media of zo, maar voor de rest.

Ik was niet bekeerd van het cricket naar hier en was ook niet van de media. Nee, ik was er echt gewoon voor het voetbal.Achter het hek van het foute doel (goals en penalties werden allemaal aan de andere kant gemaakt) stond ik relax mijn potje voetbal te kijken. Zodoende weer ff opladen voor de komende weekjes. En daarna gewoon te voet naar huis, ook al stond de trein al klaar. ;)

Oh ja, het waren Bloemfontein Celtic en de Kaizer Chiefs die er een 2-2 op na hielden. Celtic won daarna met 5-4 de pingels, wat toch tot een aardig feestje leidde. Tevens een hek dat redelijk naar beneden kwam en dus gingen mijn filmpoging daar redelijk naar de klotuh.

Daar niks gebeurd met me, al zette ik er wel redelijk de pas richting huis. Thuis kwam ik wel te horen dat huisgenoot Thomas (nieuwe Duitser) beroofd was op het strand, door twee mannen. Dag daarna volgde nog het bericht dat bij Jelle en Laura was ingebroken (laptop gestolen van de Zuid-Afrikaanse huisgenoot daar). Of dat nog niet genoeg was ook nog PE in het nieuws. Ouders die ook naar het voetbal waren en teruggekomen oma en 5 kids dood vonden. En nu de vraag: had ik dit wel moeten schrijven voor de bezorgde mensen thuis... Tja, met mij gaat nog alles goed.

Oh ja, het begon allemaal met die Pakistaanse coach die vermoord was. Toch nog niet zo'n brave sport he. Zuid-Afrikaanse spirit hier wel een beetje verdwenen na de pandoering tegen Australie.

Gelukkig bowlden onze jongens nog goed de laatste pot tegen Schotland. So we went out on a high.:)

  • 28 Maart 2007 - 18:41

    Johan En Cootje:

    hoi jinne
    met de laptop op schoot en wachtend op de wedstrijd mederland slovenie (hopelijk beter dan afgelopen zaterdag..tegen roemenie, daar heb ik trouwens niks van gezien want toen zat ik gezellig met jouw vader bij de griek in almere haven, wat ' n geluk want het was bar en boos, wat moeten we verder met onze marco (komt zeker oorspronkelijk van ajax))
    maar al was het voetbal wel heel spannend dan kon het natuurlijk nog niet op tegen al de verhalen en avonturen die jij daar ginds meemaakt.
    wij zijn in ieder geval blij dat het goed met jou gaat en... hou dat zo !!
    met groet en beste wensen,

    johan en cootje


  • 28 Maart 2007 - 19:47

    Ray:

    dat ziet er wel ff anders uit dan de arena, lijkt mij echt een ervaring.
    in je laatste email had je het trouwens over een ping en geen internet.
    Ik snap het gelook ik niet helemaal :-((
    mischien heb je wat meer info, mail me maar.
    Hoe is het nivo van voetbal daar??
    waarschijnlijk beter dan dat van psv op het moment:-)), wat jou als ajaxcoed natuurlijk goed doet.
    Nederland speelt op dit moment tegen slovenie en het is met de rust 0-0 en retesaai tot nu toe. Roemenie werd laatst ook al op een bloedeloze 0-0 getrakteerd, ook de ajaxcieden konden geen potten breken.
    dat was wel
    cu
    mzzzlll

  • 28 Maart 2007 - 21:28

    Johan:

    Nou, het is toch nog 0-1 geworden.
    Oranje staat zelfs bovenaan in de poule.....!
    Wat dat ook waard moge zijn.

  • 29 Maart 2007 - 18:17

    Mees:

    he jinne. weet je nog dat je. dat spel met die moter dat je je eigen ban moet maken

  • 30 Maart 2007 - 15:30

    Mees:

    hoi jinne. peronggeluk heb ik een vout brichje op gesteurt 29 maart 2007 20.17 uur. want ik wou die website met die moter dat je je eigen ban moet maken jinne.

  • 02 April 2007 - 09:13

    Jinne:

    He mees, heb je het spelletje uiteindelijk wel nog gevonden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Ciao Suid-Afrika! Tot later..

12 September 2007

..en van Durban naar Maputo

11 September 2007

Fotografisch intermezzo

10 September 2007

Van Durban Bluff tot Durban

05 September 2007

Van PE tot en met Durban Bluff
Jinne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 63471

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: