Jasses - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Jasses - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Jasses

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

09 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Denk je hier in drie maanden Zuid-Afrika het nodige te hebben meegemaakt, krijg je een telefoontje van je vader: Ik heb afgelopen nacht in de cel geslapen in Hermanus. Toen ie het zei dacht ik eerst nog: Zeker een B&B of guesthouse in een voormalig politiebureau. En dat je in een cel kan slapen komt wel bekend voor, zeker voor die zus van me. Ik dacht dat Jo dat zelf ook nu wel eens wilde experiencen. Bleek toch een echte cel geweest te zijn. Op zich wel ok, want ik was al bang dat de Lonely Planet wat betreft chille slaapplekken in Hermanus anders onvolledig was. Een nacht in de cel knal je er natuurlijk in.

Aangezien paps er zelf ook wel luchtig over was en er geen schade aan over heeft gehouden, zelfs wat geld bespaard, was het voor mij aan de foon meer een beetje me lach in houden en een beetje een beeld proberen voor te stellen, dan echt bezorgd te wezen. Helaas kan Harm Edens (Dit was het nieuws, weet je) niet zeggen: “Gelukkig hebben we de foto’s nog”.

BTW: hij was gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Politie was s’avonds de straat aan het schoonvegen en Jo was net op dat ogenblik na een paar borrels op weg naar huis.

En dat terwijl ik toch meer het gevaar opzocht afgelopen week door een lift te nemen van een vreemde naar huis (alles beter dan die hond die me achterna zat) en op de vrijdag nog van en naar huis ben gelopen voor het stappen.

BTW 2: hij zit nu weer in Kaapstad, mag al weer bijna naar huis. Ik mag nog minimaal mijn huidige drie maandjes (aj, gaat snel mien broer) verlengen met nog een zelfde portie.

• 09 Mei 2007 - 11:46

Ria R:

Dat was met recht luchtig voor mijn broer.
    Heeft ie dat ook ondervonden hoe dat is, en dat op de valreep voor hij terugkomt.
    Doei Ria

• 09 Mei 2007 - 17:20

Masja:

uh Jinne,
    heb je het over mij?
    Wie gaat dit uitleggen?

• 10 Mei 2007 - 11:12

Jinne:

Ouwe politiebureau te Woensel, Eindhoven...

• 14 Mei 2007 - 17:47

Johan:

Nou, het klopt wel zo'n beetje, maar het was niet in Hermanus (daar vandaan belde ik je een dag later), maar in Barrydale.
    Dat is een klein "vriendelijk" dorpje aan de andere kant van de berg bij Swellendam, waar we op de heenreis overnachtten. Kan een mooie titel voor een boek of film opleveren: "One night in jail at Barrydale".