Cintsa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Cintsa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Cintsa

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

05 April 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na een weekje van 4 werkdagen waren het er afgelopen week ook weer lekker maar 4 (en deze en komende week trouwens ook J). Cintsa kwam er namelijk aan en het was een lange rit daar naar toe, dus een dagje vrij nemen om zodoende vroeg te kunnen vertrekken was noodzakelijk.

Vroeg betekende nog niet werkdag vroeg, dus het pokeravondje, dat een beetje een traditie begint te worden, kon zo wat langer duren dan normaal. Helaas lag Jinne Brandy Coke er ook deze weer snel uit, dus het moest laters op de avond nog even weg gedronken worden in de plaatselijke stripclub. Een beetje louche club, maar de entree was maar 20 Rand, dus worth a try.

Volgende dag nog snel even geld getrokken voor het weekendje en de huur en het feest kon beginnen. De rit werd deze keer gemaakt in een mooie ouwe beige Mercedes, gehuurd door vrienden van Daan en Jochem (de dorpsgekken van Khaya, zeker de laatste. Daantje slechts met een aantal slokken op).

Rond een uurtje of elf vertrokken we vanaf Martijn’s huis richting de Wild Coast. Onderweg nog even een gekke, soort Planet of the Apes ervaring (en niet omdat ze op .. lijken) in King Williamstown, waar je opeens alleen maar zwarte mensen zag. Niet alleen op straat, maar ook in de auto’s. Terwijl je nu net in PE gewend bent dat in de auto’s de blanken en gekleurden zitten.

Iets na 4 hobbelde we Cintsa binnen en gelijk werden we gegegrepen door het uitzicht. Bijna alsof het gewoon een schilderijtje was dat was opgehangen om ons lekker te maken. Dat kon niet veel slechter.

Het weekendje was er een met veel drinken, zon, lekker strand, koud oceaanwater, golvenpret en korte nachtjes. Zon stond nl op de ramen van ons huisje, dus om 8 uur werd je gewoon al uit je bedje gebakken, ook al had je het wat laters gemaakt. Met een goed ontbijtje iedere ochtend was dat echter wel snel vergeten.

Met enkele tentjes om ons heen, jeu de boules, beachvolleybal en een pingpongtafel waande ik me bovendien ook nog eens redelijk op de camping. Heerlijk! Miste eigenlijk alleen nog de optie om met een pannetje friet te halen. Ok, en ook een diabolo menthe. Alleen die behoefte had ik vanochtend ineens pas.

Ook voor het team was het een weekendje was het er eentje om niet snel te vergeten. Daan was zo van de kaart, dat ie ruzie kreeg met een plaatselijke boom en zich een wolf waande bij aankomst in de bar. Om daarna in de dameswc helemaal KO te gaan. En in onze tijd zijn daar natuurlijk gelijk de nodige foto’s en filmpjes van. Dus iedereen heeft er nu wel van kunnen genieten. Wellicht spoedig ook jullie op Youtube! Tags: Daan, Khaya, dronken, Cintsa, ontzettend, lachen, wolf, Jochem, etc

Volgende dag was ie echter weer gezond en wel en gelukkig gold dat ook voor Martijn. Die reed zijn 4x4 in de prak op de terugweg. Precies een jaar nadat ie zijn BMW ook al redelijk aan flarden had gereden. Volgend jaar blijft meneer dus lekker thuis op 1 april, want anders worden het wel dure grapjes (in dit geval de verzekering).

Vandaag is het trouwens nog wel te doen kwa weer.

Fotoos komen laters nog.

• 07 April 2007 - 17:51

Johan:

Dat plaatje wil ik straks in het echt ook wel zien.....