We hebben een dubbele - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu We hebben een dubbele - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

We hebben een dubbele

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

18 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Niet alleen bij het rumikubben (voor het eerst sinds lange tijd weer gespeeld) dubbele gehad, maar ook bij de namen in mijn database heb ik er sinds deze week eentje bij. Er zijn voor de komende paar weekjes nu 2 Laura’s. Eentje waar ik al over verteld had en de andere loopt sinds afgelopen maandag af en toe rond bij BDT. Samen met Suzanne en Asha doet ze hier een onderzoek naar jonge adolescenten (18-25) in de gekleurde gemeenschap. Dus via via kwamen ze ook bij BDT terecht. Derhalve mocht ik ze de eerste dag ook wegwijs maken met de taxi’s die kant op. Tweede dag probeerden ze het zelf en kwamen door een iets te toeristische route wat laters aan dan gepland, maar gelukkig wel nog helemaal heel en ongeschonden.  Daarnaast loopt er ook nog een Keniaanse rond op mijn werk voor drie daagjes. Genaamd Wanjugu, dus die zal ik binnenkort ook wel dubbel hebben. 

Met die dames op Heritage tour geweest, bij Richard thuis onder het genot van een chippie en een koekje naar een concert van Beyonce gekeken. Richard had een behoorlijk huis trouwens voor een vrijwilliger en iemand die alleen woont. Drie slaapkamers een dikke tv en een stereo-installatie die in menig taxi-busje niet zou mistaan. Donderdag door de Van der Kemp’s Kloof gewandeld, waar we een mooi uitzicht hadden op Bethelsdorp en enkele andere townships. Helaas bleken in de kloof wel muggen te zijn. Al viel de score van twee bultjes uiteindelijk nog wel mee. Nee, ik kwam er beter vanaf dan onze cricketjongens. Alleen de dag daarna voelde ik wel dat ik gewandeld had en was ik supergaar op het werk. Zelfs een energydrankje hielp maar ff.

• 18 Maart 2007 - 12:49

Ria R.:

So, so die Riachard kan wel een pension beginnen!

• 18 Maart 2007 - 18:32

Masja:

wat doet tie richard met al die kamers?

• 19 Maart 2007 - 22:40

Johan: