Kater - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Kater - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Kater

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

18 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Jullie zullen zelf ook wel nog steeds in zak en as zitten, vanwege de nederlaag, maar om hier in het land van de overwinnaar te zitten maakt het alleen nog maar erger. Gisteren dik ingemaakt met cricket door de Zuid-Afrikanen. Zelfs in een ingekorte wedstrijd (veld was nog nat s’ochtends) wisten mijn huidige landgenoten nog alle records te breken. Terwijl Nederland toch aardig begon met het bowlen. Na een paar ballen al gelijk een wicket gepakt en na 5 overs had Zuid-Afrika pas 4 puntjes. 35 overs later echter 353 als ik het goed heb en Nederland kwam uit op 131 volgens mij.

Effe voor de duidelijkheid een over is 6 ballen die gegooid worden of beter gezegd gebowld worden, waarbij de batsman een max van 6 punten per bal kan slaan (dan moet ie hem zonder stuit het veld uitslaan). Dus als je het goed doet kan je dus 36 punten behalen in een over. Iets wat nog nooit (of slechts een keer) op een WK gebeurd was tot gisteren… En het was niet een manneke in een oranje pakje die het deed. Ingekorte wedstrijd trouwens betekent nog steeds 5 ½ uur speelplezier. Allemaal live te volgen hier op de tv. Ook gelijk de laatste keer dat ik een wedstrijd hier helemaal volg.

Vandaag nog meer sport voor de lange adem met de Iron Man. Ik was nog aan het twijfelen om te kijken, want als Almeerder is de triathlon tuurlijk ouwe koek. Alleen met ook nog eens een voormalig winnaar van die van ons aan de start (die ook nog eens de titelhouder hier is) is het toch ook een stukje Almere dat hier terugkwam. Dus vroeg uit de veren en toch nog het zwemmen gekeken. Helaas dikke kak met de camera. Nieuwe baterijen waren leeg. Dus geen vette kiekjes van de mannen en vrouwen in het water. Die er zeker wel in zaten, want een aantal had zwaar om weer op het strand te komen. In plaats van om de pier kwamen die dan ook al onder de pier aan. Waar de golven en de stroming ervoor zorgde dat ze het strand bijna niet meer opkwamen. Een van de begeleiders moest zelfs toch even aantonen dat hij zijn reddingszwemmendiploma had, want een dame kwam het laatste stukje niet meer vooruit.

Jammer genoeg geen sharks around die de zwemmers verwarden met lekkere zeeleeuwen. Dus je zult toch echt gewoon de site van Ironman moet checken voor enig nieuws over de race. Trouwens een erg sneu moment voor een van de betere zwemmers. Gozer stond na een paar honderd meter met de fiets al met pech langs de kant…Baie kak!

• 18 Maart 2007 - 11:59

Mees:

jinne ben je al in die
    mc donalds geweest.
    mischien is die mc donalds
    wel lekkerder dan die uit
    nederland.

valt hier wel mee
    na Ajax-PSV....

• 20 Maart 2007 - 08:36

Jinne:

Mees,afgelopen zaterdag bij de Mac geweest. Smaakt hetzelfde, alleen goedkoper. Ga toch liever naar Steers of Nando's hier voor een snack.

• 20 Maart 2007 - 21:02

Masja:

hoi Jinne

ik zal het ook even doorgeven aan piet pietersen en jan jansen
    (vriendjes van Mees)

• 20 Maart 2007 - 21:04

Masja:

en het zijn ook de vriendjes van Morris.
    we sturen de foto's wel door.