Ag Jinne is nog steeds lekke - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Ag Jinne is nog steeds lekke - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Ag Jinne is nog steeds lekke

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

07 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na de late donderdagavond een licht inkakmoment op het werk op de vrijdag. Op zich wel geoorloofd na de dag van gisteren, die ook het werk tuurlijk werk lang duurde. Al moet ik in aller eerlijkheid zeggen dat de laatste paar uurtjes besteed werden aan het compileren voor cd’s van mijn muziek voor Richard en Aldin. Volgens hen immers had ik de vette shit op mijn lappie staan. Vooral Andrea Bocelli en dergelijke vonden gretig aftrek. Kennen ze hier dus toch ook wel.

Op de terugweg wat geduw en getrek weerstaan, want toen ik achter een taxibusje reed richting Cleary Park samen met Tracey wist ik dat als ik de kans kreeg om met dat busje naar Terminus te rijden, ik die zou pakken. Het busje naast me zag me het eerst, maar toen ik even achterop keek wist ik dat ik de andere moest hebben. Na lang wachten was het eindelijk zo ver: Ag Jinne is lekke! Ye bo, het was ook eindelijk mijn busje. Vanzelfsprekend volgde een baie lekke ritje naar Terminus, waarna ik het moest doen met een doorsnee busje richting McDonalds. Jies, ik blij het gaar vinden om dat steeds te zeggen tegen de sjaffie. Next stop? McDonalds. Alsof ik echt een dikke klant van de Mac ben.. Terwijl ik eg een Nando adept ben. Een aantal gassies bij Cleary park weten trouwens ook dat ik naar de Mac moet, ook al komen ze daar met hun bussies helemaal niet. Freakie, want ik val toch helemaal niet op tussen al die andere gekleurden en zwarten. ;)

s’Avonds een feestje bij Charlotte. Die ook weer veel sneller dan verwacht of in ieder geval beleving weg gaat. De huisgenoot voor een kleine twee weken of zo ook hier in mijn huis, maar nu al een hele tijd toch een Strandfonteiner. Al hoewel partijtje, toen ik Tom en Toon aankwamen waren de gordijnen dicht en bekroop ons het gevoel: is het echt wel vandaag? Een blik naar binnen bood uitkomst: party just hadn’t started yet. Met een Khaya groep die steeds kleiner wordt gaat het dak er gewoon wat minder snel af. Met wat weinig bier en cola op voorraad was het ook het moeilijk om het echt lang vol te houden. Ook de shotjes van Walter en hand-paper-scissors-drinkspel (Yes M&M die training met jullie thuis kwam nog van pas of juist niet) van Kees konden er niet echt bij helpen. Dus iets na 2en weer huiswaarts getrokken.

Volgende dag in het internetcafe de laatste pics bij mijn vorige verhaal toegevoegd toen Martijn me op de rug tikte: heb je zin om zo met was gassies te ballen op het strand? Klonk goed, dus na een boodschap bij de Spar en lunch thuis naar het strand getrokken, waar Noah en de kids van Ellen d’r werk al de nodige zandpret hadden beleefd. Het was ook een prima weertje weer. Golfjes waren ook relax, dus eerst een duik en toen lekker met de jongens gespeeld en de dag voor hun besloten met een ijsje. s’Avonds niet al te veel zin meer om wat te doen, dus vroeg in mijn nest gedoken (like last week). Volgende dag derhalve een lichte overkill aan slaap.

Strandwandelingetje, duik in de eigen pool (hij is weer schoon), strandleessessie (werd opeens erg fris met de wind erbij) en s’avonds een spicy pastaatje van Thomas om een ouderwetse niksdoen zondag te besluiten. Niet na Tom nog aangehoord te hebben over zijn belevingen in Addo. Een kleine 100 olifanten gezien… Lijkt erop dat ik nog een keer terug moet. Wellicht iets voor een weekendje weg met de guys van mijn werk, want dat wil ik eigenlijk nog wel doen. Ook al zou dat betekenen dat ik een deel van de kosten op me moet nemen. In tegenstelling tot de stageplekken van andere Khayastudenten heeft BDT heeft het nl niet zo breed. Zelfs voor suiker (4 scheppen de meesten in hun koffie of thee!) en melk is het soms schrapen. Ligt iig niet aan mij, ik drink mijn thee (Rooibos of Five Roses) nog steeds zwart. Toch wel typisch, ik als blanke drink het zwart en zij moeten er witte suiker en melk bij. J

Maandag een afspraak buiten de deur gehad voor het werk betreffende de server voor de website. Gasten gaven de hele tijd maar niet thuis bij iedere vorm van communicatie die we tot dan toe probeerde. Terwijl de originele vraag toch een hele vraag een simpele was: wachtwoord dat jullie hebben gegeven werkt niet. Please give us a proper working one. Weken lang niets van ze gehoord, daarom maar een bezoek gebracht. Bevestigde wel wat ik van ze dacht: tuig van de bovenste plank! Was trouwens maar goed dat ik er bij was, anders had Antonio zich misschien nog om laten praten. Gasten wilden uiteindelijk gewoon alles zelf in handen krijgen van BDT, van hosting tot design. Er was echter weinig wat wij als BDT zelf konden doen. Ok, de html pagina’s uploaden, maar voor de rest.. BDT zou het nog steeds moeten doen met een emailadres eindigend op telkomsa.net in plaats van @bethelsdorptrust.co.za of iets dergelijks. Toen het tuig even de kamer uit was ook maar tegen Antonio gezegd: als ik het voor zeggen had, had ik het al lang geweten. Opgehoepeld met die gasten! Teruggekomen op het werk ook gelijk maar naar de nodige andere server opties gekeken om direct te weten wat er nog meer mogelijk is. Tijd begint immers een beetje te dringen. Daarom is ook het wat lastiger om op het werk te tikken voor het dagboekje, moet nu echt effe thuis gebeuren.

S’Avonds met nieuwe dobbels (uit de pokerset van Ian) wel de zure smaak van ‘t 10000’en de afgelopen paar keer weggespoeld, want met de dobbels is het nu in plaats daarvan al vier maal een zoete overwinningssmaak.

Ooh ja, sorry ik vergeet het iedere keer nu om in mijn verhaaltje te verwerken. Het blijft toch ook wel erg ver weg dat het gebeurd is, maar mijn/onze Sorry-gebaar website voor Veilig Verkeer Nederland heeft nog wel een leuk staartje gekregen. Niet verkeerd uiteindelijk dat VVN de campagne heeft geprobeerd af te kappen. Al was mijn filmpje tuurlijk wel erg goed en het is dat ik als maker van de website zelf die fiets tuurlijk niet kon winnen, want anders… iPodje is echter ook meer dan prima, ook al moet ik er nog een kleine drie maanden op wachten. Ja, zelf ook maar gezegd dat ze hem beters naar mijn Hollandse adres konden sturen. Heb hem hier niet nodig en bovendien is hij wel erg jatgevoelig dunkt me.

Ondertussen nog twee nieuwe huisgenoten erbij gekregen, die de verhoudingen man/vrouw weer redelijk gelijk trekken. Ze heten Doortje en Albertine. Albertine zit hier net een dagje langer als mij in PE, maar moest uit het vorige huis vertrekken omdat ze nog maar de enige was voor de maand juni. Geen grote verhuizing trouwens, want Ap woonde in het huis voor ons (27A).

Vanavond kijken of het pokeren na twee weekjes zonder ook een succesje kan opleveren. Nu eerst weer een late vergadering op het werk….

  • 07 Juni 2007 - 16:23

    Ria R.:

    Sorry, gefeliciteerd met je winnende sorrygebaar. Voor jou doen een rustig weekje zodat je heéééél vééééél kon schrijven en volgende keer weer van die mooie foto's.
    Doei Ria

  • 07 Juni 2007 - 20:23

    Johan En Cootje:

    ik dacht zal nog eens een stukje jinne lezen... en dan krijg ik toch een verhaal
    ik ben blij dat je nog steeds zo veel te vertellen hebt.
    bij dat zuid afrikaans moest ik toch nog even denken aan...
    bobbejaan klim die berg
    om die roodnek te vererg...

    kortom
    je moet nie huil nie, je moet nie treur nie, want de stijle bosse kerels komen weer
    (of zo iets...)
    het gaat je goed jinne
    driewerf sorry


  • 16 Juni 2007 - 18:25

    Mees:

    he wat betekent lekk nou. o ja bijna vergeten jong oranje heeft gewoonen in de poel van ek onder 21

  • 18 Juni 2007 - 09:48

    Jinne:

    He Mees, lekke is hetzelfde eigenlijk als lekker bij ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Ciao Suid-Afrika! Tot later..

12 September 2007

..en van Durban naar Maputo

11 September 2007

Fotografisch intermezzo

10 September 2007

Van Durban Bluff tot Durban

05 September 2007

Van PE tot en met Durban Bluff
Jinne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 63307

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: