Manic Depression - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu Manic Depression - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jinne Lips - WaarBenJij.nu

Manic Depression

Door: Jinne

Blijf op de hoogte en volg Jinne

25 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Je zou het toch bijna gekregen hebben van het weer van de afgelopen paar dagen. Sinds zondag immers is het hier niet echt prettig geweest en enkele plaatselijke weerrecords zijn er de afgelopen dagen ook aangegaan in Zuid-Afrika. Zelfs voor het eerst sneeuwvoorspellingen en ook echt gevallen sneeuw gezien op televisie. In plaatsen waar ik vorige maand nog met Johan was (Oudtshoorn bijvoorbeeld). Vanuit PE hier helaas geen sneeuwpop met een woeste zee op de achtergrond, nee alleen het zwembad is flink bijgevuld bij ons. Met schoner water dan het water wat er al in zat. (Al voor het vorige bericht is er wat aan de pomp gedaan, maar het mag nog steeds niet baten). Alleen nu hebben we dat zwembad voor enige verkoeling niet echt meer nodig. “We want an ‘ffing heater”. Nu moesten we het doen met een dekentje s’avonds dvdtjes of tv kijken. Zeker ook nog nodig als het voetbal weinig verheffend is (wat een baie prut finale zeg…)

Terwijl het afgelopen weekend toch zo mooi begon. Met eerst een Chicken Gatsby (plaatselijke sandwich met kip en patat) in de middag voor mij, Hond, Panga, Donay, Tracey en Vonité en laters op de dag een afscheidsborrel voor Donay. Donay was hier ook als stagaire en haar periode zat erop, dus: Drank. Een afscheidsborrel die erg gezellig was en waar ik waarschijnlijk nog wel wat langer was blijven hangen als ik niet ook een lift naar huis terug nodig had. Een uurtje (na een borrel) of 8 dus maar huiswaarts gelift met Teddy. Ik nog lekke voorin, Tracey, Donay, Mark, Vonité en Arnold met zijn allen achterin. Kwamen ze ook eens in Humewood. Tracey wilde mijn kamer nog zien, maar ik zei dat dat er niet meer in zat. Thuis al gauw in slaap gevallen, zonder mijn rumcola nog niet eens half op te drinken. Ai, verspilde drank…

Zaterdags Tracey toch weer gezien. Was hier een soort van museumweekend, dus je mocht gratis overal in en als organisatie zijnde kon je ook met een deel van je eigen spullen in Bayworld terecht. Een kans die Bethelsdorp Development Trust (je weet wel, het bedrijf waar ik werk) aangreep om wat stuff te showen. En voor mij ook de gelegenheid om iig het Snakepark te zien, zonder daarvoor weer de volle mep voor Bayworld te betalen (’t is 3 Euro you know, mucho expensive). Dus na eeen rondje in het museumgedeelte bij Tracey aangeschoven, gelunched en om half 3 ook geholpen met inpakken. Gezellie was het weer en in het museum ook nog de nodige foto’s gevangen van ol’ PE. Wel maf om te zien, echter wel vaak een stukje mooier dan dat het nu was.

Aan het eind van de dag met Thomas naar de Germans Club geweest om Sportschau te kijken voor de Duitse ontknoping onder het genot van een biertje en een curryworst. Thomas is de Duitser in onze casa, in case you wondered. Hé, ik ga nog net voor mijn lol naar zo’n club. Een designated Holland House hebben we hier trouwens niet nodig, met al die studentenhuizen hebben we wel genoeg HH’s hier. In de Bundesliga viel de ontknoping wel mee trouwens. Voor een momentje was Schalke 04 kampioen, maar na een mooie volley van Hitzelsberger was ’t al gauw toch gewoon VFB Stuttgart dat met de schaal aan de haal ging. Avond met een cocktailtje en twee burgers afgesloten, want ik had nog baie honger. Like always, they would say at the office. Especially Donay. Daarna wel baie verzadigd, dus weer redelijk vroeg vertrokken.

Toen begon het kakweer. Beetje lopen computeren, dvdtjes aanschouwd en naar de regen gekeken, geluisterd en gevloekt.

Op het werk was het maandag ook baie koud en nat. Gebouwtjes hier zijn niet echt regenbestandig gebouwd. Althans iig niet het gebouwtje waar ik zelf werk. Het was dus lekker soppen op de tapijtjes in de kamers met mijn twee jassen aan. Dacht eigenlijk dat ik die shit helemaal niet aan hoefde te doen hier, maar nu had ik nog liever wat extra kleren meegenomen van huis. Zekers warme kleding. s’Avonds even de regen en kou onderbroken met een bezoek aan de bowlingbaan @ the Boardwalk. Beginnersgeluk in het eerste potje, tweede pot maakt ik nog maar weinig klaar en mijn record sneuvelde als klap op de vuurpijl ook nog eens.

De dagen erna was het nog effe bikkelen, maar vandaag dan toch weer wat zonneschijn na de regen. Als is de max temp nog wel steeds onder de Afrikaanse 0 (20 in Europa, red.).

Oh ja, Vonité, de nieuwe Donay, is inmiddels al weer achter de receptie verdwenen. Nu zit er een wijfie waarop de mannen van kantoor niet meer hoeven te geilen (helaas!). Het was toch niet haar soort werk.

Gisteren nog naar de Spur geweest om een eigen burger te maken same met Thomas, Tom en Carla (the other side of da house) en daarna gebruik gemaakt van Carla’s connecties (aka collega’s) om dit maal de presidential suite van Garden Court te bekijken. Zag er toch wel relax uit. Helaas zat een gratis overnachting er nog niet in. Wellicht effe wachten tot een derde Khaya student Garden Court bevolkt.

BTW: van Tracey mag ik niet zeggen dat ze mijn kamer wilde zien. Ze was te dronken op dat moment om serieus te zijn. (Yep, ze hebben meegelezen terwijl ik deze wekelijkse editie van mijn journaal schreef).

Foto’s komen waarschijnlijk weer laters op de site te staan, want een bezoek aan ’t internetcafe heeft er nog niet ingezeten. Ik zit bijna op mijn max van 200 daar btw, dus als er nog lieve familieleden of kennissen zijn die… (Niet allemaal tegelijk aub, heb m’n handen al vol genoeg om de saté en shoarma weg te werken )

  • 25 Mei 2007 - 07:31

    Jinne:

    Foto's uploaden op het werk gaat toch sneller dan verwacht...

  • 25 Mei 2007 - 07:52

    Ria R:

    Wow je waant zich wel in ons kikkerlandje
    maar heeft voor het thuisfront wel het voordeel dat je een héééél uitgebreid bericht de grens overstuurde. Maar wij hebben geleerd "na regen komt ........zonneschijn" dus hopen maar, zodat je jouw winterkleding niet alsnog hoeft over te laten komen. toi. toi, toi Ria

  • 27 Mei 2007 - 10:23

    Johan:

    Struisvogels in de sneeuw in Oudtshoorn, dat heeft wel wat.... Hier is het op dit moment ook niet best trouwens. Wel een paar goede weken gehad overigens. Donderdag nog een mooie stranddag met familie van der Minnen min van der Minnen zelf. Die moest zonodig een schuilhut maken in z'n achtertuin.
    De JST-band (Jan/Stein/Thomas)gaat ons vanmiddag vertegenwoordigen in de Arena.
    Ben benieuwd Zelf ga ik naar IJsselstein, de 60e verjaardag van Coleta vieren. Ook leuk om Erik en Rogier dan weer eens te zien. Vanavond over vanmiddag napraten in Haven.

  • 28 Mei 2007 - 07:23

    Jinne:

    Daardoor miste ik wel mijn gebruikelijke update van de voetbalscores. Dacht eerlijk gezegd nu dat Ajax het niet gehaald had en je het onprettig vond om het te melden. Blij toe dat ik nu vanochtend die 3-0 zag. De familie Hoekstra mag dus wel wat vakers gaan!

  • 28 Mei 2007 - 13:58

    Jan Hoekstra:

    Ja Jinne, na een saaie 1e helft een 2e helft waarin AJAX, jouw cluppie, duidelijk beter was. Indirect bedankt voor de leuke middag. Vooral Stijn heeft hier heel erg van genoten.
    Ja en je pa ging veel te laat maar huis om jouw de uitslag te kunnen mededelen. Volgende keer sturen we hem wat eerder weg........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Ciao Suid-Afrika! Tot later..

12 September 2007

..en van Durban naar Maputo

11 September 2007

Fotografisch intermezzo

10 September 2007

Van Durban Bluff tot Durban

05 September 2007

Van PE tot en met Durban Bluff
Jinne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 63295

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 08 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: